Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Zlí rodiče a bůh Slunce

Vidět pravdu, slyšet pravdu, která je krutá. Pokud jsou rodiče oba zlí, narcističtí, psychopatičtí, dá se předvídat, co tě čeká. Jdeš do života a na porážku. Vidět a slyšet pravdu může být osvobozující.  

Dívala jsem se do Slunce. Slunce byl Bůh.

Dívat se do Slunce bylo opojné.

Pak jsem se otočila a dívala jsem se do vlastního stínu. Cítila jsem se od Slunce oddělená a toužila jsem po něm. Byla jsem smutná... Věděla, že to dělám sama sobě. Proč?

Milovala jsem přírodu, v přírodě jsem byla šťastná, všechny ty zvuky vůně barvy života mne dělaly šťastnou. 

Sledovala jsem ubohé rostlinky, které rostly ve stínu, vyháněly dlouhé bledé lodyhy, s pár zelenými lístečky na konci. Pnuly se ke Slunci a žily z toho mála, co dostaly. Pozorovala jsem useknuté pařezy, které obrůstaly zeleným proutím. Říkala jsem si, všechno, co je živé, chce žít. A žije, alespoň trochu... Stojí to za to? 

Byla jsem malé dítě, nebylo mi víc než pět. 

Musela jsem se vzdávat sama sebe, svého života, své živosti.

Bylo mi to líto.

Říkala jsem si, teď už to všecko tolik nebolí, ale všude kolem je to najednou šedivé a já už nejsem šťastná.

Chtěla jsem umřít.

Chtěla jsem umřít živá.

 

Autor: Monika Lorenzová | středa 28.9.2022 6:04 | karma článku: 11,37 | přečteno: 187x
  • Další články autora

Monika Lorenzová

Narcis, psychopat, hraniční/emocionálně nestabilní osoba - co mají společného?

Ve všech případech jde o poruchy osobnosti skupiny B. Ve všech případech jde o následky raného traumatu, o narušení vztahu dítěte a matky, z jakéhokoliv důvodu.

21.1.2024 v 7:20 | Karma: 10,09 | Přečteno: 255x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Narcistické zneužívání, co je to?

Je to speciální způsob zneužívání, které používají narcistické osoby, které jsou zároveň psychopatické. Psychopatickým narcisům jde o to, aby se, hlavně díky svým blízkým, postarali o své narcistické a psychopatické potřeby.

20.1.2024 v 11:08 | Karma: 9,60 | Přečteno: 295x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

AI, o vytváření obrázků s umělou inteligencí

Díky žertu laskavého přispěvatele mého blogu, který měl podezření, že texty tvořím díky umělé inteligenci (haha, velmi vtipné :), jsem dostala nápad vytvářet tak perexové obrázky. Povedené výsledky jsou již u textů k vidění.

6.1.2024 v 11:01 | Karma: 13,96 | Přečteno: 250x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Kdo je v oboru psychologie odborník?

Musím bohužel říci, že jsem se setkala spíše s velkým nepochopením, co se týče mých psychických poruch a deprese. Dostávala jsem ortel nevyléčitelné. Nebyla to pravda.

6.1.2024 v 7:12 | Karma: 11,82 | Přečteno: 288x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Seberealizace. Závislost na úspěchu a závislost na neúspěchu.

Každý sám pro sebe rozhoduje, co je pro něj úspěchem. Narcistický člověk si typicky vybírá činnost, ve které je pro něj poměrně snadné upět. Osoba masochistická si vybere činnost, ve které dokáže uspět jen velmi těžko.

1.1.2024 v 16:27 | Karma: 7,23 | Přečteno: 174x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Poruchy osobnosti a deprese

Poruchy osobnosti vznikají jako adaptace během vývoje dítěte. Pokud se dítě nesetkává s přiměřenou odpovědí na své vývojové potřeby, snaží se bez těchto potřeb obejít. Samo sobě tím takříkajíc ustřihne křídla.

1.1.2024 v 15:23 | Karma: 12,45 | Přečteno: 297x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Psychologie masového střelce

Masové střílení má být podívaná, přestavení, divadelní hra, ve které střelec hraje hlavní roli. Má za úkol přilákat pozornost.

1.1.2024 v 14:19 | Karma: 15,88 | Přečteno: 385x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Jak probíhají vztahy s narcisem

Narcis dodržuje "protokol", který se týká seznamování a vztahů. Vztah má několik fází. Prof. Sam Vaknin, který sám trpí narcistickou poruchou osobnosti, vysvětluje důvody, proč narcis své partnerky traumatizuje.

15.12.2023 v 18:11 | Karma: 11,32 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Jak rozeznat, že potencionální partner je narcis? - 5 signálů

Když se s někým poprvé setkáte a líbí se vám, jak poznáte, že je to narcis? ...Tedy, že je to člověk, kterému jde jen o to, využít vás pro svou potřebu. Nejde mu ve skutečnosti o vás, ale o jen něj samotného.

15.12.2023 v 9:44 | Karma: 11,68 | Přečteno: 357x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Jak narcis zneužívá druhé

Bylo nad ránem. Moc se mi chtělo spát, ale kotě mňoukalo a mňoukalo. Napadlo mne, že kdybych si na něm svou agresi, kterou jsem pocítila, vybila, už by nemňouklo. Čekalo by pokorně, jestli si ho všimnu a dám mu najíst.

11.12.2023 v 23:08 | Karma: 12,57 | Přečteno: 338x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Moje manio-deprese

Deprese jsem zažívala už v dětství, zřetelná období deprese a hypomanie si vybavuji už v průběhu střední školy. Později to ještě zesílilo.

11.12.2023 v 8:22 | Karma: 13,67 | Přečteno: 328x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Proč musí být narcis úžasný

Pokud narcis dostane svou dávku pozornosti, reaguje tak, jako by byl na drogách. Má najednou povznesenou náladu a mnoho energie. Závislost na pochvale, uznání a obdivu se dá přirovnat k závislosti na kokainu, říká prof. Sam Vaknin

10.12.2023 v 20:55 | Karma: 7,65 | Přečteno: 133x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Narcis a jeho bližní

Narcistický člověk si vytváří prostředí, kde je jeho potřeba pozornosti od druhých zajištěna. Vybírá si takové své bližní, přátele, činnosti, práci, hobby, které mu potřebný neustálý přísun pozornosti mají poskytnout.

8.12.2023 v 14:38 | Karma: 9,58 | Přečteno: 155x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Agresivní a pasivně agresivní narcis

Potřeba pozornosti narcistního člověka není omezena na obdiv a zájem. Pokud v druhých dokáže vzbudit strach, stud, lítost, smutek, pocit viny, frustraci, má tak vždy dostupný způsob, jak se sám kdykoli dostat do klidu a pohody.

7.12.2023 v 18:04 | Karma: 9,00 | Přečteno: 238x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Co je pro narcistickou poruchu specifické

Je to potřeba narcise sbírat lichotky od druhých lidí. Dělá nám to dobře všem, když nás někdo ocení, vidí na nás něco pěkného. Ale narcistický člověk bez toho nemůže být. Je to pro něj takový stálý doping, je na tom závislý.

7.12.2023 v 17:02 | Karma: 6,64 | Přečteno: 144x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Podmíněná láska

Všechny narcistické rodiny mají něco společného. Podmíněnou lásku. Ať už vám doma říkají: "Budeme tě mít rádi, až se změníš. Takový jaký jsi, si lásku nezasloužíš." nebo "Jsi skvělý, milujeme tě.", žádná láska tam bohužel není.

5.12.2023 v 16:58 | Karma: 8,04 | Přečteno: 252x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Narcistická rodina - sen o mafii

Sen o mafii měl můj bratr. Byl to vždycky správný a dobrý kluk. A měl správné a dobré kamarády. Ale zdálo se mu o tom, že se stal členem mafiánské bandy.

5.12.2023 v 8:33 | Karma: 7,35 | Přečteno: 190x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Moje "smíšená" narcistická rodina

Rodina, ve které jsem vyrůstala, zahrnovala všechny tři typy. Byly tam přidělené role, na veřejnosti jsme byli perfektní rodinka, všichni jsme se milovali. Se mnou bylo hrubě zacházeno, ale zároveň se mi přece nic zlého nedělo.

4.12.2023 v 12:40 | Karma: 14,26 | Přečteno: 482x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Agresivní narcistická rodina

Členové této rodiny jsou k sobě vzájemně nepřátelští a přinejmenším někteří to s těmi ostatními nemyslí dobře. Nejde jim o blaho a prospěch těch druhých.

4.12.2023 v 11:35 | Karma: 8,06 | Přečteno: 185x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Narcistická rodina falešně láskyplná

Falešně láskyplná rodina je rodina, kde se všichni mají rádi, bezpodmínečně a úplně. Všechno se vždycky urovná po dobrém, žádné rozepře, žádné hádky, žádné problémy, všechno běží jako na drátku.

3.12.2023 v 18:18 | Karma: 10,59 | Přečteno: 216x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 71
  • Celková karma 10,09
  • Průměrná čtenost 319x
 

Chci dělat osvětu, psát o psychických problémech a jejich léčení, ze své i sdílené zkušenosti.

 

lorenzova.m@centrum.cz

Seznam rubrik