Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak mne mí rodiče týrali - dokonalost

Nic mne neučili, měla jsem všechno umět. Řekli mi, že mám věci dělat dokonale a to mělo stačit. Tu jejich "Dokonalost" jsem vnímala jako náboženství. Mám se klanět, mám sloužit, nevím komu a nevím jak. A bible nikde, návod žádný.

 Věděla jsem, že bohu Dokonalosti je třeba přinášet oběti. Mohu se ale sebevíc snažit a to, co dám, nemusí být dobře přijato.  A se zlou se pak potážu... Bůh mi nikdy nevysvětlí, co si přeje. Trestá mne za to, že to, co si on přeje, mu nedávám. Nenaplňuji jeho potřeby... A mne pak viní ze zlovolnosti a nepřátelství...

Otec chtěl, abych to, o co mne požádal nebo co spíš jen naznačil, dělala pro něj, a tím mu dokázala svou lásku. Matka chtěla, abych dělala věci dokonale proto, že tak to je správně. Dokonalosti nebylo nikdy dost. Vše co chtěli mne stálo  mnoho času a energie a dělala jsem to přece jen kvůli nim. Místo pochvaly a ocenění přišla kritika nebo výčitka. Pokud to, co jsem dostala za úkol, jako dokonalé vyjímečně uznáno bylo, řekla mi třeba matka "A takhle by to mělo být vždycky." "A takhle by mělo vypadat všechno. A pořád". 

Otec,ten tedy chtěl, abych dělala věci dokonale podle jeho představ kvůli němu. Měla jsem mu tak dokázat, že mi na něm záleží a že ho mám ráda. To, co po mně vlastně chce, bylo ale jen v jeho hlavě, nenamáhal se mi to sdělit.Myslel si jistě, že to není třeba. "Ty nic neuděláš správně, ty mě prostě nechceš potěšit." To, že jsem o něj nedokázala správně pečovat, ho buď rozesmutnilo nebo rozzuřilo, snad i obojí. A to bylo moc nefér.

Matka chtěla, abych to, co chtěla po mně ona, dělala proto, že to chci já sama, a ne abych to dělala pro ni, abych jí pomohla. Tak to jistě bylo velmi nefér. Nemusela mi tak být nikdy za nic vděčná. Žádný vztah se nekonal. Vůbec mne neviděla. Vůbec jsem ji nezajímala. Používala mne jako takového robotka či otroka. Ideálně jsem nic  neměla potřebovat, jen dělat své a její povinnosti. Správně, dokonale. Také mi říkala "Ty jsi tady hospodyně." Věděla jsem, že to není pravda, ale takových nesrovnalostí bylo moc. 

Jako třeba to "Dělej to (co chci já) protože to chceš ty sama." Ano, dělala jsem to. Byla to taková fantasmagorie, že jsem si časem sama stanovovala limity a cíle a přestala jsem se starat o to, jestli se to bude někomu líbit. Perfektní výbava do života !!! Perfektní návod na selhání v čemkoli, do čeho se pustím. Katastrofa v jakémkoli zaměstnání. Jde jim jen o to mne šikanovat jsem si myslela... Přetěžovala jsem se sama činnostmi, které po mně nikdo nechtěl. Ačkoli jsem byla stále pekelně unavená. No a nedělala jsem úplně to, co po mně chtěli, zaručeně jsem si tak vykoledovala zasloužený "sprdung", vyhoření, vyhazov...

  

Autor: Monika Lorenzová | úterý 9.8.2022 6:25 | karma článku: 20,04 | přečteno: 594x
  • Další články autora

Monika Lorenzová

Narcis, psychopat, hraniční/emocionálně nestabilní osoba - co mají společného?

Ve všech případech jde o poruchy osobnosti skupiny B. Ve všech případech jde o následky raného traumatu, o narušení vztahu dítěte a matky, z jakéhokoliv důvodu.

21.1.2024 v 7:20 | Karma: 10,09 | Přečteno: 255x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Narcistické zneužívání, co je to?

Je to speciální způsob zneužívání, které používají narcistické osoby, které jsou zároveň psychopatické. Psychopatickým narcisům jde o to, aby se, hlavně díky svým blízkým, postarali o své narcistické a psychopatické potřeby.

20.1.2024 v 11:08 | Karma: 9,61 | Přečteno: 296x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

AI, o vytváření obrázků s umělou inteligencí

Díky žertu laskavého přispěvatele mého blogu, který měl podezření, že texty tvořím díky umělé inteligenci (haha, velmi vtipné :), jsem dostala nápad vytvářet tak perexové obrázky. Povedené výsledky jsou již u textů k vidění.

6.1.2024 v 11:01 | Karma: 13,96 | Přečteno: 250x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Kdo je v oboru psychologie odborník?

Musím bohužel říci, že jsem se setkala spíše s velkým nepochopením, co se týče mých psychických poruch a deprese. Dostávala jsem ortel nevyléčitelné. Nebyla to pravda.

6.1.2024 v 7:12 | Karma: 11,82 | Přečteno: 288x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Seberealizace. Závislost na úspěchu a závislost na neúspěchu.

Každý sám pro sebe rozhoduje, co je pro něj úspěchem. Narcistický člověk si typicky vybírá činnost, ve které je pro něj poměrně snadné upět. Osoba masochistická si vybere činnost, ve které dokáže uspět jen velmi těžko.

1.1.2024 v 16:27 | Karma: 7,23 | Přečteno: 175x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Poruchy osobnosti a deprese

Poruchy osobnosti vznikají jako adaptace během vývoje dítěte. Pokud se dítě nesetkává s přiměřenou odpovědí na své vývojové potřeby, snaží se bez těchto potřeb obejít. Samo sobě tím takříkajíc ustřihne křídla.

1.1.2024 v 15:23 | Karma: 12,45 | Přečteno: 298x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Psychologie masového střelce

Masové střílení má být podívaná, přestavení, divadelní hra, ve které střelec hraje hlavní roli. Má za úkol přilákat pozornost.

1.1.2024 v 14:19 | Karma: 15,88 | Přečteno: 385x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Jak probíhají vztahy s narcisem

Narcis dodržuje "protokol", který se týká seznamování a vztahů. Vztah má několik fází. Prof. Sam Vaknin, který sám trpí narcistickou poruchou osobnosti, vysvětluje důvody, proč narcis své partnerky traumatizuje.

15.12.2023 v 18:11 | Karma: 11,32 | Přečteno: 323x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Jak rozeznat, že potencionální partner je narcis? - 5 signálů

Když se s někým poprvé setkáte a líbí se vám, jak poznáte, že je to narcis? ...Tedy, že je to člověk, kterému jde jen o to, využít vás pro svou potřebu. Nejde mu ve skutečnosti o vás, ale o jen něj samotného.

15.12.2023 v 9:44 | Karma: 11,68 | Přečteno: 357x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Jak narcis zneužívá druhé

Bylo nad ránem. Moc se mi chtělo spát, ale kotě mňoukalo a mňoukalo. Napadlo mne, že kdybych si na něm svou agresi, kterou jsem pocítila, vybila, už by nemňouklo. Čekalo by pokorně, jestli si ho všimnu a dám mu najíst.

11.12.2023 v 23:08 | Karma: 12,57 | Přečteno: 338x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Moje manio-deprese

Deprese jsem zažívala už v dětství, zřetelná období deprese a hypomanie si vybavuji už v průběhu střední školy. Později to ještě zesílilo.

11.12.2023 v 8:22 | Karma: 13,67 | Přečteno: 328x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Proč musí být narcis úžasný

Pokud narcis dostane svou dávku pozornosti, reaguje tak, jako by byl na drogách. Má najednou povznesenou náladu a mnoho energie. Závislost na pochvale, uznání a obdivu se dá přirovnat k závislosti na kokainu, říká prof. Sam Vaknin

10.12.2023 v 20:55 | Karma: 7,65 | Přečteno: 133x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Narcis a jeho bližní

Narcistický člověk si vytváří prostředí, kde je jeho potřeba pozornosti od druhých zajištěna. Vybírá si takové své bližní, přátele, činnosti, práci, hobby, které mu potřebný neustálý přísun pozornosti mají poskytnout.

8.12.2023 v 14:38 | Karma: 9,59 | Přečteno: 156x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Agresivní a pasivně agresivní narcis

Potřeba pozornosti narcistního člověka není omezena na obdiv a zájem. Pokud v druhých dokáže vzbudit strach, stud, lítost, smutek, pocit viny, frustraci, má tak vždy dostupný způsob, jak se sám kdykoli dostat do klidu a pohody.

7.12.2023 v 18:04 | Karma: 9,00 | Přečteno: 239x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Co je pro narcistickou poruchu specifické

Je to potřeba narcise sbírat lichotky od druhých lidí. Dělá nám to dobře všem, když nás někdo ocení, vidí na nás něco pěkného. Ale narcistický člověk bez toho nemůže být. Je to pro něj takový stálý doping, je na tom závislý.

7.12.2023 v 17:02 | Karma: 6,64 | Přečteno: 144x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Podmíněná láska

Všechny narcistické rodiny mají něco společného. Podmíněnou lásku. Ať už vám doma říkají: "Budeme tě mít rádi, až se změníš. Takový jaký jsi, si lásku nezasloužíš." nebo "Jsi skvělý, milujeme tě.", žádná láska tam bohužel není.

5.12.2023 v 16:58 | Karma: 8,04 | Přečteno: 252x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Narcistická rodina - sen o mafii

Sen o mafii měl můj bratr. Byl to vždycky správný a dobrý kluk. A měl správné a dobré kamarády. Ale zdálo se mu o tom, že se stal členem mafiánské bandy.

5.12.2023 v 8:33 | Karma: 7,35 | Přečteno: 190x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Moje "smíšená" narcistická rodina

Rodina, ve které jsem vyrůstala, zahrnovala všechny tři typy. Byly tam přidělené role, na veřejnosti jsme byli perfektní rodinka, všichni jsme se milovali. Se mnou bylo hrubě zacházeno, ale zároveň se mi přece nic zlého nedělo.

4.12.2023 v 12:40 | Karma: 14,26 | Přečteno: 482x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Agresivní narcistická rodina

Členové této rodiny jsou k sobě vzájemně nepřátelští a přinejmenším někteří to s těmi ostatními nemyslí dobře. Nejde jim o blaho a prospěch těch druhých.

4.12.2023 v 11:35 | Karma: 8,06 | Přečteno: 185x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Narcistická rodina falešně láskyplná

Falešně láskyplná rodina je rodina, kde se všichni mají rádi, bezpodmínečně a úplně. Všechno se vždycky urovná po dobrém, žádné rozepře, žádné hádky, žádné problémy, všechno běží jako na drátku.

3.12.2023 v 18:18 | Karma: 10,59 | Přečteno: 217x | Diskuse| Ostatní
  • Počet článků 71
  • Celková karma 10,09
  • Průměrná čtenost 319x
 

Chci dělat osvětu, psát o psychických problémech a jejich léčení, ze své i sdílené zkušenosti.

 

lorenzova.m@centrum.cz

Seznam rubrik