Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Proč už nemám deprese?

Dal mi konečně psychiatr tu správnou diagnózu? Pomohly mi mi najednou kouzelné inhibitory zpětného vychytávání serotoninu? A daly mi do pořádku mozkovou chemii? Která byla po většinu mého života zázračně dysfunkční?

 

 

Ne nemám dysfunkční mozek. Mám velmi výkonný a funkční mozek. Dělal vždy přesně to, co jsem po něm chtěla. Možná mozky jiných lidí jsou pokažené a dysfunkční, ale ten můj ne.

Krásně mne držel v roli, přesně tam, kde mne má rodina mít potřebovala. A kde jsem tedy chtěla být i já sama. Vědomě určitě ne, ale z pudu sebezáchovy ano. Jinou volbu než svou vlastní rodinu jsem jako malé dítě neměla.

A jak to, že ty debilizující a bolestivé deprese, které trvaly měsíce a pořád se vracely,už nemám???

Vypadla jsem z role!!

A jak jsem vypadla z role?

Díky psychoterapiím jsem nacházela svoje hranice. Svoje bezpečné místo, dobrý pocit, který jsem si už nenechala vzít. 

 

Antidepresiva a neuroleptika jsem brala několik let . Nikdy nefungovala. Pak jsem je jednou přestala brát. A jestli se můj stav kvůli tomu zhoršil, nevšimla jsem si toho. Bylo mi totiž pořád stejně zle.  

Pomohla mi psychoterapie. Osvobodila mne od emocí, myšlenek, postojů a programů, které mne držely v roli. Zbavila mne bloků, které mi dostat se ven z role bránily.

 

 

Důvod k depresi

 

Má deprese nějaký smysl? 

 

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Monika Lorenzová | čtvrtek 24.2.2022 20:11 | karma článku: 17,09 | přečteno: 402x
  • Další články autora

Monika Lorenzová

Narcis, psychopat, hraniční/emocionálně nestabilní osoba - co mají společného?

Ve všech případech jde o poruchy osobnosti skupiny B. Ve všech případech jde o následky raného traumatu, o narušení vztahu dítěte a matky, z jakéhokoliv důvodu.

21.1.2024 v 7:20 | Karma: 10,54 | Přečteno: 286x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Narcistické zneužívání, co je to?

Je to speciální způsob zneužívání, které používají narcistické osoby, které jsou zároveň psychopatické. Psychopatickým narcisům jde o to, aby se, hlavně díky svým blízkým, postarali o své narcistické a psychopatické potřeby.

20.1.2024 v 11:08 | Karma: 9,61 | Přečteno: 325x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

AI, o vytváření obrázků s umělou inteligencí

Díky žertu laskavého přispěvatele mého blogu, který měl podezření, že texty tvořím díky umělé inteligenci (haha, velmi vtipné :), jsem dostala nápad vytvářet tak perexové obrázky. Povedené výsledky jsou již u textů k vidění.

6.1.2024 v 11:01 | Karma: 13,97 | Přečteno: 253x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Kdo je v oboru psychologie odborník?

Musím bohužel říci, že jsem se setkala spíše s velkým nepochopením, co se týče mých psychických poruch a deprese. Dostávala jsem ortel nevyléčitelné. Nebyla to pravda.

6.1.2024 v 7:12 | Karma: 12,16 | Přečteno: 298x | Diskuse| Ostatní

Monika Lorenzová

Seberealizace. Závislost na úspěchu a závislost na neúspěchu.

Každý sám pro sebe rozhoduje, co je pro něj úspěchem. Narcistický člověk si typicky vybírá činnost, ve které je pro něj poměrně snadné upět. Osoba masochistická si vybere činnost, ve které dokáže uspět jen velmi těžko.

1.1.2024 v 16:27 | Karma: 7,23 | Přečteno: 186x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Experta Antoše srazilo auto. Je mimo ohrožení života, MS komentovat nebude

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  19:07

Hokejový expert České televize Milan Antoš už na domácím světovém šampionátu komentovat nebude. V...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“

6. května 2024  12:46,  aktualizováno  7.5 9:13

Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Špičky ODS řeší, jak naloží s Novotným. Ve hře je vyhazov i výzva k odchodu

14. května 2024  16:10,  aktualizováno  18:20

Pro starostu pražských Řeporyjí za ODS Pavla Novotného to není úplně dobrý den. Nejprve mu ráno...

Bulovka po záměně pacientek propustila zaměstnankyni, další je pod dozorem

14. května 2024  18:18

Fakultní nemocnice Bulovka propustila kvůli tragické záměně pacientek jednu zaměstnankyni. Další...

Prezident fandil na střídačce. Hokejové mistrovství přitahuje známé osobnosti

14. května 2024  17:52

Mistrovství světa v hokeji přilákalo pozornost politiků, sportovních hvězd a dalších známých...

Novotný je dítě, utrhl se ze řetězu. Jeho osud zpečetí Fiala, míní novinář Korecký

14. května 2024  17:50

Chování řeporyjského starosty Pavla Novotného (ODS) už hraničí s nelidskostí, řekl V pořadu K věci...

Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky
Zkraťte si čas v kuchyni: Vyhrajte kořenící pasty od Podravky

Zrychlete vaření s kořenícími pastami Podravka Natur. Usnadní a zjednoduší přípravu pokrmů, protože zeleninu nemusíte čistit ani krájet, ale...

  • Počet článků 71
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 319x
 

Chci dělat osvětu, psát o psychických problémech a jejich léčení, ze své i sdílené zkušenosti.

 

lorenzova.m@centrum.cz

Seznam rubrik